Het mooie aan Just Brands is dat ze vooruitstrevend zijn en graag met de nieuwste technieken werken. Iets waar wij ons bij Emico natuurlijk helemaal in kunnen vinden. Deze nieuwe technieken gingen gepaard met ook een heleboel wensen en uitdagingen. En laten wij daar nou extreem blij van worden.
Gebaseerd op de Magento 2 backend hebben we de React applicatie vanaf de grond aan opgebouwd. Grote hoogtes werden behaald en de snelheid ging door het dak. De snelheid was zelfs zo hoog dat besloten is om zelf transities in te bouwen omdat de shop anders TE snel werkte voor de bezoekers.
Als developer bij Emico sta je vaak in nauw contact met de klant. Samenwerken in een Scrum-Team, samen oplossingen bedenken en dus meer dan alleen ‘code kloppen’.
Door samen naar oplossingen te kijken is in een vroeg stadium gekozen voor React. Maar ook in de samenwerking kan altijd gezocht worden naar verbetering. Waar dit in het begin nog wat chaotisch verliep wordt de samenwerking inmiddels als zeer fijn ervaren, ook nu op afstand.
Sander Stam, e-commerce manager is blij met de samenwerking:
“Het is heel erg fijn dat Emico zich niet blind staart op het ticketsysteem, maar meedenkt wat prio heeft bij de klant. Bovendien heerst er een prettige informele sfeer: kunnen zeggen waar het op staat, maar tegelijkertijd kunnen we ook een pilsje drinken als het kan.”
Als we Sander vragen naar de USP’s van Emico is hij helder: “Professionaliteit. De manier waarop Scrum wordt toegepast is echt goed. Kwaliteit van developers is bovendien fenomenaal en hierdoor kunnen flinke stappen gemaakt worden.”
De ruime kennis en kwaliteit van de developers kwam al direct terug in het selectieproces. Bij het vorige ontwikkelbureau liepen bepaalde issues al maanden. Emico fikste deze in een week. Een samenwerking kon dus niet uitblijven.
Sander heeft ook een kritische noot. En terecht. In het begin was het een chaotisch project en destijds werden niet altijd alle deadlines gehaald. Gelukkig hebben we hier samen enorme stappen in gemaakt.
Eén van de repeterende piekmomenten bij Just Brands is de zogenaamde Monstersale. Klanten krijgen alleen door middel van een uitnodiging toegang tot deze sale / omgeving. Deze sale zorgt voor duizenden gelijktijdige bezoekers die allen binnen de beperkte tijdslots willen bestellen.
Maar als we iets doen dan doen we het goed. En bij Just Brands mogen we heel veel doen! Een GraphQL server die Micro services opzet en die vervolgens Magento koppelt met alle andere systemen zoals het CMS en Tweakwise.
Ook andere functionaliteiten werden ingebouwd, zoals een uitgebreide queuing systeem, PIM-Systeem integratie, uitnodigingssysteem, Server Side Rendering en veel meer. Kortom, een enorme complexe uitdaging om de piekbestendigheid van o.a. de Monstersale te kunnen waarborgen.
Een goed voorbeeld en spannend moment was dat PME Legend, een week na de livegang, de eerste reclame tijdens een voetbalwedstrijd van Oranje gepland had. 8.000 gelijktijdige bezoekers: het oude platform kon er niet mee omgaan. Het nieuwe platform? Die bleef draaien als een zonnetje.
Een state of the art platform is mooi, en een prettige samenwerking is top. Maar het allerbelangrijkste voor de klant is natuurlijk resultaat. En dat zagen we!
Resultaten om trots op te zijn:
Interesse? Goede gesprekken geven ons energie en daar worden we blij van. Neem contact met ons op om kennis te maken of een afspraak in te plannen.